Naționala României a fost prezentă ultima dată la un turneu final de C.E. în 2008, în Elveția și Austria. Sânmărtean și colegii lui sunt la două bătăi de inimă de Franța 2016
Dacă Dolce a anunțat încă din luna martie că deține (în premieră) pachetul pentru toate cele 51 de partide (28 în exclusivitate) ale turneului la care vor participa 24 de reprezentative, 23 de meciuri urmau să fie cedate unei televiziuni free to air. Mini-pachetul devenea o adevărată ispită pentru potențialii cumpărători și datorită faptului că includea și posibilele confruntări ale echipei lui Anghel Iordănescu. În pole-position se situa Televiziunea Națională, cea care a transmis din 1984 toate edițiile regalului continental, cu excepția C.E. din Germania 1988, câștigat de Olanda lui Rinus Michels, turneu urmărit de fanii români pe canalele din Bulgaria sau din Rusia.
Tănase, în urmă cu 4 luni: „Sunt 99,9 la sută șanse să dăm Campionatul European de Fotbal„
Iar interesul manifestat de canalul public pentru Euro 2016 era întărit pe 16 aprilie de președintele TVR, Stelian Tănase, cel care la emisiunea Vorbește Liber susținea că totul ar fi bătut în cuie: „Astăzi am negociat cu reprezentanții UEFA și sunt 99,9 la sută șanse să dăm Campionatul European de Fotbal. Pachetul pe care l-am negociat prevede că vom da cel mai important meci al zilei și din sferturi încolo până la finală – toate meciurile”, spunea Stelian Tănase. Din anunțul președintelui TVR se întrezărea astfel un nou duet Dolce – TVR pentru o competiție de interes major, la fel ca la Jocurile Olimpice de la Londra (2012) sau Campionatul Mondial de fotbal din Brazilia (2014). Între timp însă, lucrurile nu s-au mai brodat, iar situația a luat o turnură nebănuită.
Punțile de legătură dintre UEFA și postul public nu s-au retezat, dar ultimele evenimente îi pun pe cei din TVR într-o situație dificilă. Televiziunea condusă de Stelian Tănase nu poate garanta financiar oferta, potrivit unor surse din interior, în contextul în care, potrivit Mediafax, săptămâna trecută s-au adoptat mai multe decizii care dezvăluie impasul financiar traversat de colosul din Strada Emil Pangrati. Pe 28 iulie, conform sursei citate, Consiliul de Administrație al TVR a decis reducerea timpului de lucru al angajaților și instituției de la 5 la 4 zile pe săptămână și, în consecință, reducerea salariilor acestora cu aproximativ 20 %. Totodată s-a hotărât demararea unor tratative cu sindicatele în vederea realizării de restructurări de personal. La câteva zile după aceste decizii, TVR ar fi plătit datoria de 10 milioane de lei pentru care i-au fost blocate conturile de către Agenția Națională de Administrare Fiscală, ANAF ar fi dispus sistarea popririi, iar conturile ar fi fost deblocate. www.paginademedia.ro a relatat miercuri după-amiază că o rază de soare ar fi apărut peste sediul TVR. „Consiliul de Administrație (CA) al TVR a decis, în ședința de azi, revocarea măsurii de reducere a activității în televiziunea publică, fără a afecta continuarea planului de limitare a cheltuielilor, anunță postul public. Decizia a fost luată după ce conducerea executivă a TVR a achitat, săptămâna trecută, datoria scadentă către bugetul de stat, datorie care generase blocarea conturilor operaționale ale Televiziunii Române. Poprirea stabilită de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a fost în valoare de 10,3 milioane de lei, iar suma integrală a fost plătită în data de 30 iulie”, a scris Pagina de Media. Vestea a venit ca o compresă rece pusă pe fruntea oamenilor din TVR, dar din informațiile ProSport, nesiguranța financiară le-ar fi inhibat elanul în privința reluării discuțiilor cu agenția care reprezintă UEFA.
Stelian Tănase, șeful TVR
„Anul trecut, în situația complicată a Televiziunii Române, încă de la numirea mea, deci în ianuarie, am început să facem vizite unor oficiali de înalt nivel, primul ministru, ministrul de Finanțe, șefii Comisiilor de cultură din cele două Camere, am scris diferite memorii, am fost în destule audiențe, încercând să anticipăm, pentru că ne-am dat seama că vine un moment de ruptură dacă nu rezolvăm din timp problemele pe care le avem. Din păcate, demersurile noastre nu au dus la un final”
Stelian TĂ‚NASE, la începutul lunii aprilie
„Marea noastră problemă în legătură cu EBU, cu campionatul european de fotbal, cu Eurovision, cu celelalte competiții este datoria istorică pe care TVR o are, deși sub mandatul meu, în anul trecut, am reușit să reducem substanțial cheltuielile, am reușit să plătim toate cheltuielile la zi, de pildă față de ANAF (..) Ceea ce ne trage în jos este datoria istorică, care a început să se formeze din 2005, odată cu introducerea TVA-ului la licențe și programe”
Oamenii cu un fin gust pentru negociat care reprezintă forul lui Michel Platini și-au suflecat mânecile și au trecut la treabă și pentru a rezolva cazul înainte ca finalul din grupa F a preliminariilor săse transforme într-un dezastru pentru România. Căderi inexplicabile pe finalul unei campanii s-au mai văzut, iar o eventuală prăbușire a naționalei și ratare a calificării ar strivi orice urmă de interes exercitat de un canal sau altul.
Marica și Maxim, doi dintre jucătorii pe care Anghel Iordănescu se bazează la naționala care altădată scotea lumea în stradă
REZULTATE GRUPA F
CLASAMENT
Programul rundei următoare (4 septembrie)
Steaua țintește sus și în 2015. Aspirațiile sunt mari, dar jocul lasă de dorit momentan
ProTV a mutat cu prima opțiune în Ligă și în EL, Antena 1 a răspuns cu meciul principal din Liga 1
Și cum publicul manifestă un interes continuu pentru evenimentele planetare, pe fir au intrat săptămâna trecută și ProTV, și Antena 1, pe fondul lipsei de reacție a TVR! Informația potrivit căreia în horă și-a făcut loc și ProTV a fost furnizată în premieră în aprilie de Constantin Șerbu, șeful achizițiilor pentru competițiile internaționale din cadrul Departamentului Sport al TVR, în momentul în care explica faptul că „șansele achiziționării sunt mici”. Chiar dacă și cei doi giganți, ProTV și Antena 1 au strâns cureaua și nu reprezintă insule de prosperitate într-o piață media aflată în picaj, ideea de a transmite un Campionat European la care ar fi prezentă după opt ani și naționala României îi ține pe șefi cu nările-n vânt pentru opțiunea free to air.
Mai ales că televiziunile mai sus amintite au fost active în ultimul timp în privința achiziționării unor evenimente din fotbal care generează autoritate, bani și vizibilitate. ProTV posedă prima opțiune (inclusiv meciurile eventuale ale echipei românești) și în Liga Campionilor, și în Europa League împreună cu Dolce, iar Antena 1 tocmai a revenit pe piața de sport luând prima opțiune din Liga 1.
Antena 1 a câștigat după mulți ani duelul cu ProTV pe audiență generală pe luna iulie
Cele două grupuri își încrucișează spadele și pe fondul unei bătălii pe audiență care capătă noi dimensiuni la mijlocul lui 2015. Antena 1 tocmai ce a câștigat, după mulți ani, duelul cu rivala sa pe audiență generală pe luna iulie! Iar unele dintre cauzele înfrângerii postului din Pache Protopopescu au fost subliniate de siteul www.reportervirtual.ro.: „experimentele eșuate ale noului management, cu emisiuni noi fie plimbate prin grilă la alte ore, fie pur și simplu anulate din cauza audiențelor mici”.
Antena 1 a înregistrat o medie de 418.000 de telespectatori pe minut la nivel național (235.000 la nivel urban), ceea ce se traduce printr-un rating de 2,27% și un share de 12,11%. În aceeași perioadă, Pro TV a înregistrat o medie de 406.000 de telespectatori pe minut la nivel național (243.000 la nivel urban), ceea ce se traduce printr-un rating de 2,2% și un share de 11,78%. Pe următoarele locuri se situează Kanal D, Antena 3, România TV, TVR 1, Acasă, Național TV, Prima TV și Disney. Spre comparație, în luna iunie 2015, clasamentul era următorul: Pro TV, Antena 1, Kanal D, Antena 3, România TV, TVR 1, Acasă, Național TV, Prima TV și Antena Stars.
O revenire în prim-plan a TVR-ului pe ultima sută de metri sau lupta umăr la umăr dintre ProTV și Antena 1 animă lupta de pe piața audio-vizualului, o bătălie din care vor ieși învingători amatorii de sport și de fotbal. Posibila prezență a României după o pauză de opt ani, noutatea conferită de formatul cu 24 de echipe și participarea unor formații înțesate de vedete reprezintă cârligele care-i chinuie plăcut pe factorii de decizie din coloșii media și îi fac pe fani să rupă filă după filă din calendar. Va fi Dolce plus X, Y sau Z, adunarea care ca da oricum un rezultat bun pentru cei care nu au posibilitatea de a se da peste cap și de a ajunge în Franța.
CE POSTURI TV AU MAI LUAT DREPTURILE PENTRU EURO 2016
David Luiz și Klose, una dintre imaginile care au făcut înconjurul lumii în vara lui 2014, la Mondialul transmis în România de TVR și Dolce
CELE MAI URMĂ‚RITE MECIURI ALE Campionatului Mondial din Brazilia (2014), la TVR, conform paginademedia.ro
NATIONAL
URBAN
1
Germania – Argentina
3.394.000 (18,4)
1.947.000 (19,3)
2
Brazilia – Germania
2.291.000 (12,4)
1.430.000 (14,2)
3
Argentina – Olanda
2.180.000 (11,8)
1.376.000 (13,6)
4
Brazilia – Mexic
1.792.000 (9,7)
1.070.000 (10,6)
5
Brazilia – Croatia
1.767.000 (9,6)
1.171.000 (11,6)
6
Spania – Olanda
1.737.000 (9,4)
1.044.000 (10,3)
7
Brazilia – Olanda
1.581.000 (8,6)
940.000 (9,3)
8
Brazilia – Columbia
1.569.000 (8,5)
989.000 (9,8)
9
Uruguay – Anglia
1.567.000 (8,5)
925.000 (9,2)
10
Brazilia – Chile
1.560.000 (8,4)
934.000 (9,3)
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER